Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Indicant pueri, in quibus ut in speculis natura cernitur. Egone non intellego, quid sit don Graece, Latine voluptas? Non minor, inquit, voluptas percipitur ex vilissimis rebus quam ex pretiosissimis. Gloriosa ostentatio in constituendo summo bono. Huius, Lyco, oratione locuples, rebus ipsis ielunior. Ut proverbia non nulla veriora sint quam vestra dogmata. Duo Reges: constructio interrete. Et homini, qui ceteris animantibus plurimum praestat, praecipue a natura nihil datum esse dicemus? Dic in quovis conventu te omnia facere, ne doleas. Est autem etiam actio quaedam corporis, quae motus et status naturae congruentis tenet;
Innumerabilia dici possunt in hanc sententiam, sed non necesse est. Iam id ipsum absurdum, maximum malum neglegi. Nihil enim hoc differt. Quod quidem iam fit etiam in Academia.
Memini me adesse P. Age, inquies, ista parva sunt. Tollenda est atque extrahenda radicitus. Aut unde est hoc contritum vetustate proverbium: quicum in tenebris? Si quidem, inquit, tollerem, sed relinquo. Quid enim de amicitia statueris utilitatis causa expetenda vides.
Videmus igitur ut conquiescere ne infantes quidem possint. Ut pulsi recurrant? Cum id fugiunt, re eadem defendunt, quae Peripatetici, verba. Sed potestne rerum maior esse dissensio? Nunc ita separantur, ut disiuncta sint, quo nihil potest esse perversius. Non est igitur voluptas bonum. Hoc enim constituto in philosophia constituta sunt omnia. Itaque rursus eadem ratione, qua sum paulo ante usus, haerebitis. Itaque hic ipse iam pridem est reiectus; Hinc ceteri particulas arripere conati suam quisque videro voluit afferre sententiam.
An haec ab eo non dicuntur? Si enim ad populum me vocas, eum. Hoc est dicere: Non reprehenderem asotos, si non essent asoti. Omnes enim iucundum motum, quo sensus hilaretur. Quod autem in homine praestantissimum atque optimum est, id deseruit.
Isto modo ne improbos quidem, si essent
boni viri. Etenim nec iustitia nec amicitia esse omnino poterunt, nisi ipsae per se expetuntur. At coluit ipse amicitias. Occultum facinus esse potuerit, gaudebit; Non enim iam stirpis bonum quaeret, sed animalis. Negat esse eam, inquit, propter se expetendam. Quos quidem tibi studiose et diligenter tractandos magnopere censeo. Scaevola tribunus plebis ferret ad plebem vellentne de ea re quaeri. Primum divisit ineleganter;
Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. Quae enim adhuc protulisti, popularia sunt, ego autem a te elegantiora desidero. Ergo ita: non posse honeste vivi, nisi honeste vivatur? Primum Theophrasti, Strato, physicum se voluit; Quod cum accidisset ut alter alterum necopinato videremus, surrexit statim. Easdemne res? Etsi ea quidem, quae adhuc dixisti, quamvis ad aetatem recte isto modo dicerentur. Haec mihi videtur delicatior, ut ita dicam, molliorque ratio, quam virtutis vis gravitasque postulat. Quae si potest singula consolando levare, universa quo modo sustinebit?
At enim hic etiam dolore. Cur fortior sit, si illud, quod tute concedis, asperum et vix ferendum putabit? Quod si ita sit, cur opera philosophiae sit danda nescio. Nam, ut sint illa vendibiliora, haec uberiora certe sunt. Cur tantas regiones barbarorum pedibus obiit, tot maria transmisit?
Nullus est igitur cuiusquam dies natalis. Paulum, cum regem Persem captum adduceret, eodem flumine invectio? Nescio quo modo praetervolavit oratio. Qui est in parvis malis. Semper enim ex eo, quod maximas partes continet latissimeque funditur, tota res appellatur. Ergo adhuc, quantum equidem intellego, causa non videtur fuisse mutandi nominis. Unum nescio, quo modo possit, si luxuriosus sit, finitas cupiditates habere. Ex ea difficultate illae fallaciloquae, ut ait Accius, malitiae natae sunt. Ac tamen hic mallet non dolere.
Nec vero alia sunt quaerenda contra Carneadeam illam sententiam. Idemne potest esse dies saepius, qui semel fuit? Illum mallem
levares, quo optimum atque humanissimum virum, Cn. Nam aliquando posse recte fieri dicunt nulla expectata nec quaesita voluptate. Hoc loco discipulos quaerere videtur, ut, qui asoti esse velint, philosophi ante fiant.